11 Nisan 2014 Cuma

Bobber Nedir ?

"Bobber" "Chopper" motorun atası adlandırılıyor. 2. Dünya Savaşından dönen askerler Avrupalıların hafif ve kıvrak motosikletlerini beğenip kendi motorlarını Avrupa motorlarına benzetmeye çalışmışlardır. O zaman hafifletmek için yapılan yegane işlem motor amortisörlerinin kısaltılması veya tamamen çıkarılması. Bu motorlara o zaman "Bobber" adı veriliyordu. Yani bir "Chopper" hatta "Bobber Chopper"'den önce basitçe bir "Bobber" vardı.

Yani kısacası çıplak motor denilebilir,kendim de bir bobber sahibi olduğum için konu bana baya bir yakın merak edenler için hem öğretici olacağını düşünüyorum.Genellikle bütün gerekli organlarının dışarı da görüldüğü motor tipleridir.Halk diliyle;Abi bu çalışıyor mu ya? dır.Bir kaç örnek fotoğraf da atalım,



Son dönemler de çok güncel bir duruma gelmiştir bobber motorlar nedenini ise hala öğrenemedim fakat bunun bir hastalık olduğunun farkındayım ve bende bu hastalardan biriyim.Güncel fotoğrafların paylaşıldığı facebook grubunun olduğunu da fark ettim,ucuz bütçeleri chopperları da bu hale dönüştürebilir illa harley davidson olacak diye birşey yok :)

https://www.facebook.com/BOBBERTURKIYE?fref=ts 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder